donderdag 24 november 2016

Tunisch haken is hip!

Wauw wat is het leuk om te tunisch haken! Toen ik van het zomer het eerste lapje ging haken om het eens uit te proberen, wist ik nog niet zo goed wat ik er van vond... Maar nu? Super leuk!

Toen Claire het patroon van de tunisch gehaakte TonSurTon sjaal op haar blog plaatste kon ik niet wachten om hem te gaan maken en toen ik hem ook nog live bij haar kon bewonderen op de Breidagen in Zwolle, ging die zelfde avond nog de lange tunisch haaknaald en wat fijne bolletjes mee naar huis!


Door het duidelijke instructie filmpje op YouTube kon ik zo beginnen. Het is een heerlijk weg hakend patroon, lekker los met een prachtig eindresultaat! 

Lekker los haken...
Prachtig eindresultaat!

Nadat de eerste versie af was kon een variant in mijn favoriete kleurencombi natuurlijk niet uit blijven...

Rood-roze...
...en oranje!

En toen kwam Claire met nog een tof patroon... Het patroon van de te gekke tunisch gehaakte muts! De dubbele haaknaald was dan ook een te gek cadeautje toen ik die op mijn verjaardag kreeg. En bij de toffe sjaals horen natuurlijk ook stoere mutsen, dus aan de slag! Ook bij dit patroon heeft Claire weer een duidelijk instructie filmpje gemaakt!



Nog even pompons maken...
...en kom maar door
met de winter!
Ik zie mezelf al heerlijk wandelen door de sneeuw met zo'n fijne muts op m'n hoofd, dus kom maar op met de sneeuw!

Ja en als ik winterproof ben moet vriendlief dat natuurlijk ook zijn... Nummer twee is inmiddels ook al voor hem in de maak!

Stoere mannenversie! Model staan is
niet z'n hobby ;)

En bij stoere neefjes horen natuurlijk ook stoere mutsen! 



Ohw ja, in het effen met een toffe pompon is 'íe ook lekker stoer!


Zoals je wel kan zien; Tunisch haken is verslavend! En met de komende feestdagen in het vooruitzicht gaan er vast nog wel een paar mutsen en sjaals volgen...! Mocht je nog op zoek zijn naar een leuk cadeautje, haak zo'n leuke muts voor iemand of vraag de dubbele haaknaald aan Sinterklaas cadeau ;)!

Tot snel!

Liefs Liset


3 opmerkingen:

  1. Flinke productie heb je al gedraaid Liset Mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave mutsen. Ja dat tunisch haken is leuk!
    Wat een mooi blog heb je, ik heb al wat rond gesnuffeld
    Ik ga je zeker volgen
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen