zondag 18 september 2016

In je nopjes omslagdoek!

Helemaal in m'n nopjes met mijn nieuwe omslagdoek!

In m'n nopjes met deze
fijne omslagdoek!

Nienke van Mooi van draad maakte een patroon voor deze leuke "in je nopjes omslagdoek"! Terwijl heel Nederland genoot (lees, ik vooral puffend en zwetend) van het mooie weer afgelopen week haakte ik aan deze fijne omslagdoek. We gaan ten slotte richting de herfst... Je kan maar beter goed voorbereid zijn ;)



De omslagdoek is gemaakt van de Phildar Looping, een fijn kleurtje uitgekozen bij Rits In. Ik koos voor de kleur Amarante een mooie warme kleur rood! De draad bestaat uit 80% acryl en 20% wol, het is een lekkere zachte draad.

Het patroon van de omslagdoek is beschreven in twee maten M & L. Ik koos voor de L variant en aangezien ik vrij strak haak koos ik er voor om haaknaald 8 te gebruiken en 5 bollen Phil Looping Amarante. Hierdoor is het een heerlijke ruime omslagdoek geworden. Het haakt heerlijk weg en de nopjes geven zo'n leuk effect aan de omslagdoek.


Voor het randje had ik nog een bol Phil Looping liggen in de kleur Berlingot, die ik in de heerlijke goodybag heb gekregen tijdens het Phildar haakfeestje! Net even een afstekend randje, daar word ik blij van; Mix & Match!

Mix & Match





En van de restjes haakte ik nog een paar polswarmers, straks lekker voor de wat koudere dagen op de fiets, ik gebruikte mijn eigen patroon van de polswarmers die ik passend maakte met dit draadje. Het patroon voor de polswarmers kan je hier vinden.



Klaar voor de herfst! Zo'n hittegolf als van de week zal dit jaar wel niet meer komen...

Tot snel!

Liefs Liset


3 opmerkingen:

  1. Super leuk, de lichtroze looping heb ik ook (zat ook in mijn goody). Het rood vind ik niet verkeerd, ben zelf geen rood mens, maar deze is inderdaad warm en heel mooi! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Zeker met die polswarmers erbij een hele mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastic! ♥ Such a great color, and the light border is the perfect addition. I like the wristlets, too, they are really sweet. Have a happy day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen