donderdag 4 februari 2016

Ik ben verliefd...! Op mijn nieuwe omslagdoek...

Ik ben verliefd! Op mijn nieuwe omslagdoek... Mijn favoriete kleurencombi rood-roze-oranje heb ik gebruikt voor deze omslagdoek. Veel van jullie kennen deze omslagdoek misschien al, het patroon is van Claire en kan je hier vinden;  http://www.byclaire.eu/wp-content/uploads/2015/08/byClaire-PDF-Omslagdoek.pdf 


De steek die je bij dit patroon gebruikt is de granietsteek, een heerlijke steek die makkelijk weghaakt en waar je niet al te veel bij na hoeft te denken. En wat een groot voordeel is bij deze omslagdoek, je hoeft geen draadjes af te hechten! Daar word ik zelf echt wel heel blij van...;) 

Ik haakte al eerder een versie van deze omslagdoek met het ByClaire garen nr2! Ik kan wel zeggen één van m'n lievelings...

Deze rood-roze-oranje versie maakte ik met garen wat ik op vakantie heb gekocht, ben dus heel benieuwd... 




Het voordeel van dit patroon is dat het een lekkere losse omslag wordt. Je haakt hem op een grotere haaknaald dan aangegeven op je bol wol! Je kan hem dus zo groot maken als je zelf wilt en zo kan je hem op verschillende manieren dragen! 






De kleuren spatten er echt af, kom maar op met het voorjaar! 

Tot snel! 

Liefs Liset 






6 opmerkingen:

  1. Hij is heul erg leuk!!! Mooi hoor die kleuren.
    Fijn weekend, maar dat zal wel lukken denk ik!?
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf! Hoeveel bollen heb je gebruikt per kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf! Hoeveel bollen heb je gebruikt per kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kim! Ik heb voor deze sjaal 4 bollen van elke kleur genomen, inclusief de franjes. En ik hield daarna nog wat over. Het is een lekkere ruime doek daardoor geworden. Groetjes Liset

      Verwijderen
  4. Wat een super mooie kleurencombinatie welk merk garen heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie kleurencombinatie welk merk garen heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen